Dag 11 Torrey - St. George

26 september 2018 - St. George, Verenigde Staten

26 september 2018: Torrey - Bryce Canyon NP - Zion NP - St. George

3CF8E052-0092-4631-9CA2-B0D605BFE3C9Koud koud koud, dat is wat er het eerste bij me opkomt als ik de deur van het hotel naar buiten open doe. Het is vandaag de laatse rijdag en we rijden dan door de parken Bryce Canyon en Zion, bij de meeste Amerika gangers is dat wel bekend.

Het continentaaltje weer even de maag op gang laten brengen en langzaam de bike rijvaardig gemaakt. Ronald onze voorspreker heeft ons weer lekker gemaakt met de dingen die komen gaan. En tot nu toe geen woord gelogen. Daar ik al deze bezienswaardigheden al gezien heb kan ik volmondig zeggen ja het klopt precies het is mooi mooi mooi, beter nog het is ontegenzeglijk gorgious. 3BBEA7D6-1CF0-45B1-AB05-DA157C3E6A25Gelukkig we gaan naar de wamere gebieden waar de palmtrees groeien  dus even bijten en genieten van de rit, alles zal recht komen zullen we maar zeggen. Ik hou het deze blog iets korter want net als een aantal voorgaande blogs, is het rijden de hoofdmoot en de bezienswaardiheden pakken we mooi mee. Dat betekent weer dat ik niet kan uitleggen hoe intens mooi de aardkorst hier is geworden door al die eeuwen heen. Alle fotos worden zoveel mogelijk onder de bibliotheek foto’s  geplaatst met dank aan mijn ega in Nederland die mij van de nachtelijke blog werkzaamheden heeft verlost.

492E8DE5-74BF-4E6B-AB7B-2C510E0D5EF0Zodra we Torrey uit waren tegenover het hotel al eigenlijk reden we een bergpas in dit betekent dat we dan weer gaan stijgen en je zou zeggen dat het dan kouder wordt, maar koperen nelis deed zijn best en zorgde er zelfs voor dat het juist steeds warmer werd ook op hoogte. 27A43F44-3227-451D-A735-44535B23894CEen heerlijk bikers weg zal ik maar zeggen op grote stukken kwam je niet aan rechtdoor rijden toe  en een biker vindt het spannend om zijn tweewielertje van links naar rechts te gooien en andersom. Onder weg naar boven kwamen we de cows in de open ranches vlak langs de rijbaan tegen dus het was even oppassen geblazen. De zon stond vrij laag dus dat hielp niet echt mee want ondanks dat we naar het westen moesten rijden richting

877D50EA-F25A-435D-A700-E4C99589FC3ALas Vegas hadden we die grote lamp toch regelmatig midden op onze kijkertjes. Zelfs mijn dubbele donkere scherm en zonnebril hielden de verblinding niet altijd tegen. Maar ach na 50 jaar motorrijden mag ik toch hopen dat ik het er levend van afbreng. John tufte aardig door en de groep werd ietsjes langer maar er was maar 1 weg en zo kan men meer van de rit genieten. Op de afgesproken punten kwamen we uiteindelijk toch weer bij elkaar. Eenmaal op het hoogste punt konden onze toekomst aanschouwen, want uiteindelijk kijk je dat in de richting waar je nog naar toe moet.

63F04059-E315-4BD0-97A4-ECD6D3308D01Nadat een aantal hun behoeftes hadden bevredigd reden we nu bergafwaarts naar weer een ruig edoch glooiend gebied die ons leidde naar weer een Canyon en die ons dan vervolgens op de weg zetten naar Bryce. Onder weg weer een bakje pleur (zoals we in rotterdam zeggen) en eenmaal valk bij Bryce aagekomen werd gekozen voor een verzamelpunt annex lunchpunt bij de ons wel bekend Subway. Ronald zou daar blijven en wij de Bikers konden op eigen gelegenheid Bryce gaan verkennen.

Ja wat zal ik zeggen, ach ik zeg maar niets. Wij hebben het allemaal gezien en u de lezers thuis waarschijnlijk nog niet. Tja ik persoonlijk zeg dan. u mist wat. Bekijk de foto’s en voor degene die in het bezit zijn van een virtual reality bril die kunnen deze plaatjes downloaden en dan bekijken. Ik hoop dat ze gelukt zijn. De broodjes van de Sub gingen mee naar de canyon om ze daar vervolgens met de tanden kleiner te maken voor de slokdarm.

FA548731-3E38-4B86-9940-34C403DFEA20Ik ben nu 4 keer hier geweest en telkens weer sta ik met verbazng te kijken naar al die sculpturen, waarover de mensen om je heen vaak de gekste theorien hebben. Hoe het ook ontstaan is het blijft een wonder voor mij. ik kan niet voor anderen spreken maar Bryce blijft de mooiste in mijn optiek, ik heb hem dan ook thuis in een 1,5 meter lijst in de huiskamer  al jaren hangen.

F63EAEA4-102F-4671-8CA4-E8FB831A8937Zion is aan de beurt. Meestal als we prive die richting opgaan dan kijken we op internet of het druk is in verband met de files, maar die trotseren we nu dus gewoon en gaan het park hoe dan ook bezichtigen. Een totaal ander beeld van de aardkorst wordt hier opgedaan. Een prachtweg tussen glooiende rotsachtige bergen met diverse kleuren en met name ook van de groene begroeing, die langzamerhand in geel overgaat.

16DE1828-630A-470B-AF08-E4606F0088A8En jawel hoor de files doen zich voor en met een warme motor in de zon te moeten wachten is eigenlijk een soort straf. Maar dit hoort er gewoon bij dus geen enkele klacht wordt er geopperd. Jasje aan jasje uit is het wel als je door south west rijdt. begin Zion een stop om te viewen en einde  Zion om de groep weer te formeren. We parkeerden een klein beetje ongelukkig want het liep best steil af en ja als je dan probeerd je apparaatje rechtop te krijgen en weg te rijden kan het soms wel echt buiten schuld fout gaan.

CB377465-EE92-4805-843F-FE1C1299CF5AWe noemen geen namen in deze blog maar je hebt het aantal omval partijen op 5 gebracht, want eerder deze dag was er al 1 die zelfs twee keer de macht van de aantrekkingkracht van de aarde verloor. Nier getreurd, volkomen menselijk en geen schade en bovenal geen verwondingen. Ik sprak vanavond iemand die geinteresseerd met mij aan de praat kwam en toen ik aangaf dat we met de motor door dit gebied reden was zijn eerst reaktie. Oh dat is gaaf maar pas op want er zijn altijd veel valpartijen hier, waarschijnlijk een insider. Ik heb ons natuurlijk gered door te zeggen dat we nog niet gevallen waren. Houden zo en duim omhoog.

Heelhuids zijn we weer allemaal in St. George aangekomen en het hotel in geboekt. Het laatste stuk wat gedeeltelijk over de interstate moest was best een pittig stuk want ook nu weer de lamp waar het even om draait direkt in ons smoeltje met dit verschil dat we nu ook nog eens midden tussen de langs ons heen razende auto's.

onderwegMijn vrijwillige taak zit er op, ik heb een verhaal geschreven over een vakantie die mij en misschien ons allemaal wel voor het leven bij zal blijven. Vele foto’s staan op deze blog die te downloaden zijn. Ík vond het een hele leuke en gezellige vakantie daarom wilde ik alle bikers heel erg bedanken voor de leuke dagen die we samen hebben gehad. Gelachen en veel gereden en gezien. Hopenlijk tot spoedig ziens.

Ronald bedankt voor de organisatie, mijns inziens mankeerde daar echt niets aan. Het is altijd weer moeilijk om het een ieder naar de zin te maken maar ik denk dat je hier goed in geslaagd bent. Mensen hebben gevoelens maar durven die niet altijd te uiten. Ik hoop dat je deze blog ook nog een keer zal lezen. Ook  mijn vrouw dank ik bij deze dat ze de foto’s tussen de tekst heeft geplaatst.

Tot ziens

Jack Meijster en Mascha Meijster, Marc Alewaters en Chris Vermeulen. (onze sympathieke Belgische buren, en Marc laat je benen verlengen hoor :)),  Koos en Dries Muis,  Jos de Vries.

Wiebe en Elly Keizer, Riemke en Jos Veendrick en Henk en Jeanette Blok. Het was leuk jullie te leren kennen.

Ik zal proberen alle fotos en eventuele filmpjes te plaatsen cq te verzamelen en er een complete video slide show van te maken, als jullie die willen hebben dan moet je mij wel even je mailadres doorsturen.

1. Dries:
    27 september 2018
  2. John:
    En natuurlijk John (twee) bedankt voor het voorrijden en de gezelligheid. 😄👌
  3. John:
    28 september 2018
    sorry john je bent mij voor het was laat gisterenavond maar zoals je zelf zegt inderdaad hartstikke leuk je bent een toffe vent zeker te weten
  4. Mascha Meijster:
    28 september 2018
    Hoi John, wat jammer dat er een einde aan jouw vrijwillige taak is gekomen. Dit betekent dat er een einde is gekomen aan deze fantastische reis. Wij vonden het altijd erg plezierig om jouw blog te lezen. Wij vonden het tevens erg aangenaam om jou en daarmede de drie boefjes te leren kennen. Dit geldt uiteraard ook voor de rest van de groep. Dank dat je ook zo nu en dan op mij hebt gepast 👍😊.

Hartelijke groeten, Jack en Mascha Meijster
  5. Stan Slonina:
    28 september 2018
    Top John, bedankt voor je leuke en interessante reisverhaal👍
  6. Marc:
    28 september 2018
    Mooi John, echt mooi, bedankt voor het zeer aangename gezelschap.
  7. Eveline:
    Hoi john
    Nou je wens is uitgekomen zo te lezen heb je er van genoten. Goed zo !!! Nu een veilige reis terug en dit wordt een top vakantie ( geen ongelukken ) geniet nog even en thuis nog een keer omdat je dan nog terug kan kijken naar een mooie ervaring en je hebt de foto's en filmpjes nog hihihi gr Eveline
  8. Chris Vermeulen:
    28 september 2018
    Bedankt John voor je aangename gezelschap en je TOP leesvoer!