Dag 7 Grand Lake - Rocky Mountain NP - Grand Lake

22 september 2018 - Grand Lake, Colorado, Verenigde Staten

22 september 7e dag - onze vrije dag in Grand Lake.

Een korte impressie van het gebeurde.

BloggerHelaas heb ik slecht geslapen, want ergens kwam geluid, stemmen vandaan die somstijd irritant zijn en als je dan probeert te slapen, ga je juist liggen luisteren. Dit zal tot zo’n 5 uur geduurd hebben. Ach ik hoef pas om 6 uur op dus ik kan zeker nog een uur slapen. We gaan vandaag Wildlfe zoeken.

motoren avondDries, Dries, Dries. Koos was wakker geworden om pak weg 2 uur en ging kijken in de slaapkamer ernaast. Ja hoor daar lag meneer Dries met zijn ogen dicht naar de TV te luisteren, maar dat ding kan je toch ook naar kijken. Ja, dat wel tenminste als je hersenen ook je oogspieren aansturen, maar als je die hebt afgesloten dan, tja dan zien ze dus niks en kan je alleen nog  luisteren of zou dat dan ook niet meer werken. Ach Koos je kan nog 4 uur slapen toch, je hoeft pas om 6 uur op.

Rara DriesOm pak weg 7 uur pakken we de motor en gaan het Rocky Mountain National Park in, welk normaal een entree park is maar dit weekend kon een ieder naar binnen "for free". De Elks, Moos en andere in het wild levende dieren waaronder hopelijk ook beren, zijn mogelijk op te sporen als er nog geen verkeer is en ja ook op de openbare weg zijn ze dan te vinden.

Inderdaad in het open veld zijn een aantal herten te zien Koos heeft zelfs een bijna strijd gezien tussen 2 roedels. We gaan naar 4000 meter, waar de lucht best erg ijl is, zelfs op 2500 meter in Grand Lake is dit voor mij al merkbaar. Kort ademig is het gevolg. Rustig bewegen en diep doorademen werkt prima. Als het te veel zou worden als ik omhoog ga dan stop ik en ga terug. maar dat viel alles mee.

moosOp de weg naar boven die zich prachtig slingerde tussen bomen en uiteindelijk zich boven de boomgrens bevond kwamen we inderdaad een flinke grote Moos (Eland) tegen. Deze stond ineens op nog geen 5 meter voor ons. Dit wordt een mooi plaatje Koos.  ElkMaar nog voordat we er erg in hadden, was mevrouw Moos verdwenen omdat meneer Dries zijn Claxon gebruikte. “Waarom doe je dat nu”, was de vraag. “Ja dat ding staat toch in de weg die hoort in het bos thuis en niet op de openbare weg”. Haha, van je familie moet je het hebben. Ach een kleine misunderstanding moet kunnen toch.

Hoge fordWe zijn doorgereden en kwamen de anderen boven tegen. Dries en ik in de zon gewacht tot de Koffie tent open ging en Koos en de anderen zijn even verder gereden. Chris en Marc, de twee belgische motorijders zijn het park uitgereden aan de andere kant en omgereden naar Grand Lake terug. Een rit van ongeveer 200 mijl. De overigen en Koos zijn teruggekeerd, Koos wilde nog even in het Visitor  Centrum kijken, waarna we allemaal langzaam weer naar beneden zijn gereden. In Grand Lake was een zomerafsluitfeest. Even rond gelopen wat gedronken op het hotel terras en toen langzaam klaar maken voor de BBQ.

VisRonald kwam om pak weg half vijf terug met jawel nog 7 Forellen dus de BBQ was verzekerd.

Morgen vertrekken we weer langzaam terug naar Las Vegas waar we donderdag hopen aan te komen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karel van der leek:
    23 september 2018
    Hoi kanjers
    Heerlijk genieten daar, ik krijg jullie verhalen doorgestuurd door een oud collega.
    Proost voor straks
    Groet voor nu